Takie wieści gruchnęły na koniec 19:30. "Nowa rzeczywistość"
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opublikowanych przez wirtualnemedia.pl TVP dominuje w rankingu jeśli chodzi o oglądalność. Poważnym konkurentem dla stacji jest TV Republika, która zaliczyła duży skok w liczbie widzów. Zdaje się, że zarząd polskiej telewizji publicznej nie spocznie na laurach. Już widać efekty podjętych działań.
Ta wiadomość mogła zelektryzować widzów
Zmiana władz, do której doszło pod koniec 2023 roku, odbiła się na pracy dziennikarzy TVP. Przetasowania wśród pracowników, zmienienie narracji — to wszystko spowodowało, że dziennikarze stacji mogli stracić stabilny grunt pod nogami. Choć nie obyło się bez poświęceń, wszystko wskazuje na to, że sytuacja zaczyna się klarować.
Jakiś czas temu polskich widzów obiegły wieści o tym, że “Pytanie na śniadanie” oddaje swoje studio na rzecz innej redakcji. Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Doszło do radykalnej zmiany.
Idą zmiany w TVP
Podczas poniedziałkowego wydania programu informacyjnego “19:30” uważni widzowie mogli dostrzec pewną zmianę. Prowadzący jak gdyby nigdy nic przedstawiali kolejne tematy i reportaże, jednak nie można było pozbyć się wrażenia, że coś jest inaczej.
Zresztą podobne odczucia mogli mieć widzowie innych audycji TVP Info. Pojawiły się również zmiany w ramówce. Wystartował nowy program “Dzień w godzinę” , który poprowadzi Dominika Komarnicka. Audycja informacyjna będzie emitowana codziennie o 16:00. Jednak to nie wszystko, co wydarzyło się na Woronicza. Sytuację skomentowała dziennikarka — Aleksandra Kostrzewska.
Widzowie są ciekawi tego, jak to wygląda. To zawsze jest dodatkowa adrenalina, dodatkowy stres.
Co miała na myśli?
Symboliczny początek nowej ery TVP
Jej słowa dotyczyły zmiany miejsca pracy. Nowoczesne studio o powierzchni 300 metrów kwadratowych powstało w ekspresowym tempie. Dziennikarze przyznali, że możliwości tej nowej są nieograniczone. 5 niezależnych ekranów LED, kilka planów zdjęciowych, oddzielne przestrzenie i możliwości do prezentacji treści informacji sportowych, zagranicznych czy pogody, do tego nowoczesny newsroom połączony ze studiem i reżyserka — tym dysponują teraz reporterzy i prezenterzy TVP.
To tak jakbyś się przesiadła z hulajnogi do samochodu — Tak tę zmianę opisała dziennikarka Ewa Gajewska-Paciorek
Nie chodzi jednak tylko o sprzęt, nową oprawę i logo. Telewizja Polska wybrała także nowe hasło, które brzmi: TVP Info — włącz się na nowo.
To nie tylko zmiany wizualne, ale to także zmiana symboliczna, pokazująca nowe oblicze TVP Info — powiedział Grzegorz Sajór — Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej
Reportaż wyemitowany na zakończenie programu “19:30” ma zwiastować nową erę w telewizji publicznej. Dziennikarze TVP obiecują bezstronne, wyważone i rzetelne informacje. Widzowie na pewno wkrótce ich rozliczą z tych słów.